Na ulicy Opolskiej powstanie buspas, o który zabiegałem od kilku lat.
O wykonanie buspasa starałem się już w 2010 r. w Radzie Osiedla Świerczewo. Został on wyznaczony w 2011 r. i zapewniał dojazd do pętli autobusowej Dębiec prawym pasem ruchu, dzięki czemu autobus był zawsze pierwszy na światłach na skrzyżowaniu z ul. Czechosłowacką.
Niestety, w projekcie związanym z budową tunelu buspas nie został uwzględniony – nad ulicą Czechosłowacką ulica Opolska na długości zaledwie 20 metrów miała się zwężać do 2 pasów ruchu, w samym środku istniejącego buspasa. Rada Osiedla Świerczewo wnioskowała o zmianę i projektu i zachowanie pasa dla autobusów. Na spotkaniu w grudniu z wiceprezesem Poznańskich Inwestycji Miejskich p. Kazimierzem Skałeckim otrzymałem zapewnienie, że projekt organizacji ruchu został zmieniony, a buspas – uwzględniony. Ogarnęło mnie duże zdziwienie, kiedy rozpoczęto odbudowę ulicy Opolskiej o dwóch pasach ruchu, zamiast trzech. Okazało się, że Rada Osiedla została wprowadzona w błąd – projekt w ogóle nie przewidywał buspasa.
W wyniku mojej interwencji u zastępcy Prezydenta Maciej Wudarskiego prace zostały wstrzymane. Przez 2 tygodnie były prowadzone analizy, czy na tym etapie prac wykonanie buspasa będzie możliwe. Zgodnie z informacją przekazaną przez Prezydenta, zapadła decyzja o zmianie projektu, a tym samym pas dla autobusów będzie zachowany.
Bardzo mnie cieszy ta informacja, że buspas ostatecznie zostanie wyznaczony. Dzięki temu autobusy linii 75, 79, 611, 614 i 701 będą mogły szybciej dojechać do pętli autobusowej, omijając kolejkę samochodów oczekujących na zamkniętym przejeździe kolejowym w ul. Opolskiej.
W ramach pracy w Radzie Miasta złożyłem też wnioski o buspasy na innych ulicach Poznania, m. in. Drodze Dębińskiej (na dojeździe do ul. Królowej Jadwigi), alei Niepodleglości oraz wydzielenie torowisk tramwajowych na ul. Głogowskiej, Grunwaldziej i Wierzbięcice. W tym pierwszym przypadku, ZDM już szuka projektanta dla wykonania nowej organizacji ruchu. Mam nadzieję, że w Poznaniu będzie jak najwięcej infrastruktury przyjaznej transportowi publicznemu, dzięki czemu będzie on konkurencyjny w stosunku do samochodów.